1-DAGS KURSUS: Den værdiskabende MUS

Information om kurset

Tidspunkt:
25. august, 2021 klokken 9-16
Sted:
København
Pris:
3.999 kr. + moms (beløbet refunderes ved Covid-19 restriktioner)
Max. antal deltagere:
16

 

Kursus for ledere og HR-konsulenter:
Sådan holder du MUS, der motiverer medarbejderne og skaber værdi i din organisation

 

På vores 1-dags MUS-kursus får du inspiration og værktøjer, der gør dig i stand til at forberede og afholde motiverende MUS-samtaler. MUS-samtaler, der skaber sammenhæng mellem den enkelte medarbejders opgaveløsning og virksomhedens mål.

I løbet af én intensiv dag får du alle de input, du skal bruge til at tilrettelægge MUS-samtaler, som både du og medarbejderne oplever som motiverende og værdifulde højdepunkter – frem for en sur pligt.

Formålet er at øge værdien af den tid, du og din arbejdsplads investerer i MUS.

 

Du arbejder sandsynligvis allerede med MUS – som leder eller HR-konsulent

…eller også gør du ikke, men skal snart afholde din første MUS-samtale?

Mange steder er MUS en SKAL-opgave, og det er der god grund til. MUS’en har et kæmpe potentiale og kan skabe enorm værdi – for den enkelte medarbejder og for hele arbejdspladsen.

Men… Måske synes du ikke, at du får udnyttet potentialet i MUS godt nok?

Eller måske hersker der simpelthen dårlig stemning omkring MUS på din arbejdsplads? Og du oplever det som en ØV-opgave?


Du kan vælge at gøre én af 2 ting:

  • Du kan fortsætte som hidtil og måske justere lidt hist og her. Vælger du den model, vil du måske fortsat være uafklaret, uden energi eller måske ligefrem usikker i dit arbejde med MUS.
  • Du kan også vælge en mere strategisk tilgang til dit MUS-arbejde og én gang for alle få nogle greb og metoder ind under huden, der giver dig det udbytte, du drømmer om: At du kan planlægge og afholde MUS-samtaler, der motiverer den enkelte medarbejder og forplanter sig som værdi i hele din organisation.

 

EN TILMELDING GIVER DIG:

 

HVAD ARBEJDER VI MED PÅ KURSET?

På kurset går vi tæt på de ingredienser, vi mener, skaber den bedste MUS-praksis. Vi træner blandt andet MUS-elevatortalen. Og vi giver anbefalinger til forberedelses- og opfølgningsarbejdet – med det formål at øge værdien af den tid, du og din arbejdsplads investerer i MUS.


Vi arbejder bl.a. med spørgsmål som:

  • Hvilket forarbejde skal der til, for at både leder og medarbejder går til MUS med energi og engagement?
  • Hvilke kompetencer skal du som leder have for at kunne forberede og afholde MUS-samtaler, der motiverer den enkelte medarbejder og skaber værdi i din organisation?
  • Hvordan kan du arbejde med udvikling for medarbejderen i bredere forstand?
  • Hvordan arbejder I som organisation strategisk med MUS og sætter jer nogle fælles mål for MUS-arbejdet?

 

Vi arbejder også med MUS-elevatortalen:

MUS-elevatortalen er et greb, der gør dig i stand til kort og præcist at formulere det organisatoriske formål med årets MUS-samtale – hver gang du indleder en MUS-samtale.

Det svarer til, at du kan forklare meningen med årets MUS-samtale, mens du og medarbejderen tager en elevator fra 0.-9. etage.


Når du arbejder med MUS-elevatortalen, vil du opleve:

  • At du bliver skarpere på (og får et afsæt til at snakke om), hvad du og resten af din organisation vil have ud af arbejdet med MUS-samtaler.
  • At du får tilført retning og mening til de samtaler, du skal afholde.
  • At du bliver i stand til at indlede dine MUS-samtaler med en energi og et fokus, som uundgåeligt vil smitte af på medarbejderen.
  • At medarbejderen ikke alene forstår meningen med samtalen, men også ser sin egen rolle som en væsentlig del af den organisation, I sammen skal skabe værdi i.

 

ER KURSET NOGET FOR DIG?

  • Du er leder eller HR-konsulent med ansvar for at gennemføre MUS og/eller udvikle og understøtte virksomhedens tilgang til MUS.
  • Du vil gerne have mere værdi ud af den tid, du bruger på dit MUS-arbejde.
  • Du skal snart afholde din første MUS-samtale, men føler dig ikke rustet til at forberede, gennemføre og følge op på samtalen.
  • Du har arbejdet med MUS i årevis, men føler ikke at du får nok ud af samtalerne. Måske du endda er kørt sur i arbejdet og har brug for ny viden og energi.
  • Du sidder i en organisation, hvor I skal optimere eller udvikle et MUS-koncept. Men I ved ikke, hvor I skal starte eller slutte.

 

HVAD SIGER ANDRE OM KURSET?

"Kurset har givet mig en klar ide om, hvordan jeg ønsker at arbejde fremadrettet med mine MUS-samtaler."
 - Rose Johansen, Competence Manager, Topdanmark


"TAK for et lærerigt kursus. Jeg forventede at få inspiration til vores færdige spørgeskemaer, men ser nu hvor ubrugeligt det ville være, og hvor meget vi i stedet ville få ud af en fælles konceptløsning, der passer til vores virksomhed."
 - Maja Gierringe, HR Manager, webCRM


"Kurset har givet mig enormt mange ideer og input, som giver anledning til refleksion, jeg kan tage med videre, når vi skal drøfte konceptudvikling i mit team."
 - Kristian Madsen, Leder Amager klynge H, BUF

 

HVEM UNDERVISER PÅ KURSET?

Trille Frodelund Lykke New Stories Consulting

 

Trille Frodelund Lykke

Trille har gennem mange år trænet ledere i både private og offentlige organisationer. Hun har undervist på adskillige MUS-kurser og har også tilrettelagt større, virksomhedstilpassede MUS-forløb. Desuden er Trille medforfatter på bogen “MUS-samtalen – ledelse af strategisk kompetenceudvikling”.  Trille er uddannet psykolog med speciale inden for erhvervspsykologi.

 

 

 

 

Ida Gamborg

Ida er specialist i at udvikle og styrke ledergrupper. Hun coacher desuden både ledere og medarbejdere – individuelt og i teams. Ida er medforfatter på bogen “MUS-samtalen – ledelse af strategisk kompetenceudvikling” og har især erfaring med virksomhedstilpassede MUS-forløb. Ida er uddannet kaospilot og har +15 års erfaring som organisations- og ledelseskonsulent.

 

 

 

HVAD FÅR DU UD AF AT DELTAGE?

  • Du får simple metoder og konkrete værktøjer til at forberede og gennemføre motiverende og meningsfulde MUS-samtaler.
  • Du får inspiration og ny energi til at revitalisere MUS på din arbejdsplads.
  • Du får input til at styrke den organisatoriske parathed til at holde MUS.
  • Du får professionel sparring på nogle konkrete udfordringer med udviklingssamtaler på din arbejdsplads.
  • Du får indsigt i andre virksomheders koncepter og tilgange til MUS.
  • …og du får et netværk af ledere og konsulenter, der ligesom dig brænder for at skabe meningsfulde udviklingssamtaler.

 

HVAD VIL DU OPLEVE PÅ KURSET?

  • Engagerede og erfarne undervisere med mange års erfaring inden for ledelsesudvikling og samtaletræning.
  • Deltagere fra andre virksomheder, som du kan udveksle erfaringer med.
  • En vekslen mellem højt til loftet i form af teorioplæg og opfordringer til at ”tænke ud af boksen” og en mulighed for at træne konkrete samtaleværktøjer.

 

HVEM KAN DELTAGE?

  • Ledere og HR-konsulenter, der har ansvar for enten at gennemføre MUS eller udvikle og understøtte virksomhedens tilgang til MUS.

 

VIL DU HØRE MERE OM KURSET?

  • Kontakt gerne Trille Frodelund Lykke på mail: trille@newstories.dk eller tlf.: 30432350.
  • Tænker du, at det kunne være relevant at samle et helt hold deltagere fra din virksomhed? Kontakt os gerne på mail: newstories@newstories.dk eller på tlf.: 30432350 for at høre mere om en virksomhedstilpasset workshop.

Kom med på kurset

Her kan du reservere én eller flere pladser på kurset. Når du har reserveret en plads, vender vi tilbage til dig på mail for at bekræfte din plads på kurset. Når din plads er bekræftet, vil du efterfølgende modtage en faktura for betaling af kurset.